Matematik.cz

Co Matematik
nabízí?

Matematik je chytrý pomocník učitelů na druhém stupni ZŠ. Stejně jako ve škole mají učitel a žáci svou třídu – tentokrát virtuální. V ní mohou pracovat během výuky, ale také doma či kdekoli jinde s přístupem na internet. Nenahrazuje výuku učitele, ale zpestřuje hodiny a usnadňuje procvičování i upevnování učiva.

1

Co ocení učitelé?

  • Šetří čas učitele – úlohy i testy zadáte během chvilky a program je automaticky opraví.
  • Funguje odkudkoli – stačí připojení k internetu a můžete pracovat ve škole i doma.
  • Přehled na jednom místě – okamžitě vidíte, kdo počítá, jak se mu daří a kde chybuje.
  • Individuální přístup – učitel má prostor věnovat se jednotlivcům, zatímco ostatní samostatně procvičují.
2

Co ocení žáci?

  • Okamžitá kontrola – žák ihned vidí správné řešení
  • Každý svým tempem – obtížnost se zvyšuje až po zvládnutí lehčích příkladů.
  • Počítání je zábava – různé typy cvičení, body i motivační prostředí.
  • Výzvy pro šikovné – složitější úlohy navíc pro dobrovolníky.
  • Příprava na přijímačky - nanečisto s CERMAT testovými úlohami .
  • Procvičí víc než v sešitě – díky okamžité kontrole a motivaci zvládnou více příkladů.
3

Co roptýlí obavy učitelů?

  • Jednoduchost a přehlednost – program je intuitivní, zadání procvičování zvládnete ve třech krocích.
  • Flexibilita – funguje ve škole i doma, na PC, notebooku, tabletu i mobilu.
  • Podpora na dosah – kdykoliv se můžete obrátit na naši radu či pomoc.
  • Zkušební období zdarma – vše si vyzkoušíte 2 měsíce bez závazků a až poté se rozhodnete.
4

Proč vybrat právě MATEMATIKA?

  • Ověřený v praxi – program vytvořil učitel matematiky a ladil jej přímo s žáky ve výuce.
  • Specializace na 2. stupeň – zaměřuje se výhradně na matematiku 2. stupně ZŠ a odpovídající ročníky gymnázií, takže dokonale odpovídá potřebám.
  • Prověřený tisíci uživateli – program už vyzkoušelo více než 25 000 žáků a téměř 1 500 učitelů.
trojúhelník

Jak s programem
pracovat?

Inspirace od učitelů matematiky z různých škol

"Od minulého roku máme ve školách k dispozici tablety a žáci mohou využívat také mobilní telefon. Program Matematik tak často využíváme v hodinách k procvičení učiva. Asi největší výhodou je možnost počítat svým tempem, bonusové příklady pro nadanější žáky a on-line přehled pro učitele. Přesně vidím, kde žáci chybují a jak se zlepšují. Mohu tak efektivně nastavit dovysvětlení problematické látky."

"Šikovnější žáci si v programu oblíbili logické úlohy i minutovou výzvu. Kdykoliv dokončí samostatnou práci, mohou přejít do Matematika a pracovat na vybraných úlohách. Nechybí ani zdravá rivalita a předhánění se v žebříčkách."

"Ve škole nemáme možnost pracovat s tablety, ale často zadáváme povinné i dobrovolné úlohy do Matematika. Žáci hned vidí, kde dělají chyby, já vidím jak pracovali a odpadá práce s opravováním."

"Testy v Matematikovi využívám jako součást běžného testování (nemusím opravovat) a také jako součást procvičení bez známkování - žáci mají přístup k výsledkům a vidí, jaké části zvládají a kde je potřeba dále procvičovat."

"Program využíváme jako doplněk k výuce. Často zadávám dobrovolné úlohy a žáci se naučili program využívat jako ideální prostředek k procvičování doma i ve škole."

"Někteří žáci se naučili program využívat samostatně. Není jich mnoho, ale těch pár se systematicky připravuje a sami procvičují učivo, kde vnímají mezery."

"V devítce jsme ocenili možnost zapojit do procvičování i příklady z přijímaček. Bylo ku prospěchu setkat se s mírně odlišným stylem příkladů a připravit se na ně."

Jak vznikl

projekt

Matematik?

Jiří Tuza

Jsem učitel matematiky na základní škole a ve své praxi jsem neustále narážel na stejný problém. Ve třídě jsem měl žáky, kteří chápali nové učivo rychle, ale i ty, kterým to šlo pomaleji a potřebovali více času na procvičování. Chtěl jsem, aby každý z nich měl možnost se zlepšovat vlastním tempem, dostával okamžitou zpětnou vazbu a učil se efektivně. Jenže jak to zařídit v běžné výuce, kde je tolik rozdílných potřeb?

Začal jsem hledat dostupné online aplikace na procvičování matematiky. Některé byly dobré, ale žádná z nich mi nevyhovovala úplně. A tak jsem se rozhodl vytvořit vlastní systém – takový, který by opravdu odpovídal tomu, co žáci a učitelé potřebují. S pomocí programátora jsem začal vyvíjet web Matematik.cz.

Největší výhodou bylo, že jsem mohl vše ihned testovat ve své třídě. Viděl jsem, co funguje, co dětem pomáhá a co je naopak zbytečné. Díky této přímé zpětné vazbě jsem mohl program vylepšovat tak, aby opravdu podporoval učení a individuální rozvoj každého žáka.

Po dvou letech vývoje jsem program nabídnul veřejnosti. Stále jej však testuji ve výuce a snažím se jej dál zdokonalovat. Matematik.cz není jen obyčejná aplikace – je to nástroj, který vznikl přímo ve školním prostředí, z potřeby učitele pomoci svým žákům. A pokud pomůže i vám, splnil svůj účel.

Máte dotaz?
Napiště nám a buďte
 v obraze.

kontakt