Procvičování matematiky online | Jak začít?
Úvod » Jak začít?

Jak začít?

 

V programu MATEMATIK můžete využít základní procvičování bez nutnosti registrace, nebo se zaregistrovat a plně využít veškeré funkce.

 

Bez registrace

V případě, že program využijete jen velmi zřídka jako krátký doplněk k provcičování ve výuce, můžete zvolit jednoduchou cestu bez nutnosti registrace. Žáci se přihlásí na stránky www.matematik.cz a v horním menu kliknou na "PŘÍKLADY". Zde již dle vašeho zadání vyberou požadované téma, zvolí formu procvičování a mohou začít.

Nevýhodou je absence učitelského rozhraní, kde by učitel přesně viděl jak žáci počítají a kde případně chybují. Zároveň je také omezený počet příkladů, který mohou žáci za jeden den spočítat. Tento limit je nastaven na 30 příkladů za den.

 

S registrací

Pro maximální využití programu je nutná registrace učitele a následné vytvoření virtuální třídy se svými žáky. Výhodou je pak:

- Možnost hromadného zadávání "procvičování" pro žáky (domácí úkoly, práce v hodině, testy)

- Přehled aktuální aktivity všech žáků ve třídě

- Propracované statistiky

- Motivační prvky pro žáky

Pro registraci klikněte na a vyplňte požadvané registrační údaje. Důležité je správně zvolit, zda se jedná o žákovský, nebo učitelský účet. Po registraci a přihlášení ke svému účtu je vhodné nejprve prostudovat krátkou nápovědu (naleznete v horním menu svého nového účtu).

První dva měsíce může učitel program bezplatně a v plném rozsahu vyzkoušet. Pokud se práce v programu osvědčí, můžete zakoupit licenci a nadále s žáky pokračovat v procvičování.

 

Pro práci s programem se můžete inspirovat v následujících tipech učitelů matematiky z různých škol.
 
 

Procvičování v hodinách matematiky - "Od minulého roku máme ve školách k dispozici tablety a žáci mohou využívat také mobilní telefon. Program Matematik tak často využíváme v hodinách k procvičení učiva. Asi největší výhodou je možnost počítat svým tempem, bonusové příklady pro nadanější žáky a on-line přehled pro učitele. Přesně vidím, kde žáci chybují a jak se zlepšují. Mohu tak efektivně nastavit dovysvětlení problematické látky"

 

Zajímavé úlohy a příklady pro nadanější žáky. "Šikovnější žáci si v programu oblíbili logické úlohy i minutovou výzvu. Kdykoliv dokončí samostatnou práci, mohou přejít do Matematika a pracovat na vybraných úlohách. Nechybí ani zdravá rivalita a předhánění se v žebříčkách"

 

Zadávání domácích úkolů - "Ve škole nemáme možnost pracovat s tablety, ale často zadáváme povinné i dobrovolné úlohy do Matematika. Žáci hned vidí, kde dělají chyby, já vidím jak pracovali a odpadá práce s opravováním"

 

Testování žáků - "Testy v Matematikovi využívám jako součást běžného testování (nemusím opravovat) a také jako součást procvičení bez známkování - žáci mají přístup k výsledkům a vidí, jaké části zvládají a kde je potřeba dále procvičovat"

 

Dlouhodobé dobrovolné úlohy pro práci ve škole i doma - "Program využíváme jako doplněk k výuce. Často zadávám dobrovolné úlohy a žáci se naučili program využívat jako ideální prostředek k procvičování doma i ve škole"

 

Samostatná systematická příprava žáků - "Někteří žáci se naučili program využívat samostatně. Není jich mnoho, ale těch pár se systematicky připravuje a sami procvičují učivo, kde vnímají mezery"

 

Příprava na přijímací zkoušky - "V devítce jsme ocenili možnost zapojit do procvičování i příklady z přijímaček. Bylo ku prospěchu setkat se s mírně odlišným stylem příkladů a připravit se na ně"

 

 

 

14610

příkladů

24610

žáků

1792

tříd

1437

učitelů