V programu MATEMATIK můžete využít základní procvičování bez nutnosti registrace, nebo se zaregistrovat a plně využít veškeré funkce.
V případě, že program využijete jen velmi zřídka jako krátký doplněk k provcičování ve výuce, můžete zvolit jednoduchou cestu bez nutnosti registrace. Žáci se přihlásí na stránky www.matematik.cz a v horním menu kliknou na "PŘÍKLADY". Zde již dle vašeho zadání vyberou požadované téma, zvolí formu procvičování a mohou začít.
Nevýhodou je absence učitelského rozhraní, kde by učitel přesně viděl jak žáci počítají a kde případně chybují. Zároveň je také omezený počet příkladů, který mohou žáci za jeden den spočítat. Tento limit je nastaven na 30 příkladů za den.
Pro maximální využití programu je nutná registrace učitele a následné vytvoření virtuální třídy se svými žáky. Výhodou je pak:
- Možnost hromadného zadávání "procvičování" pro žáky (domácí úkoly, práce v hodině, testy)
- Přehled aktuální aktivity všech žáků ve třídě
- Propracované statistiky
- Motivační prvky pro žáky
Pro registraci klikněte na a vyplňte požadvané registrační údaje. Důležité je správně zvolit, zda se jedná o žákovský, nebo učitelský účet. Po registraci a přihlášení ke svému účtu je vhodné nejprve prostudovat krátkou nápovědu (naleznete v horním menu svého nového účtu).
První dva měsíce může učitel program bezplatně a v plném rozsahu vyzkoušet. Pokud se práce v programu osvědčí, můžete zakoupit licenci a nadále s žáky pokračovat v procvičování.
Procvičování v hodinách matematiky - "Od minulého roku máme ve školách k dispozici tablety a žáci mohou využívat také mobilní telefon. Program Matematik tak často využíváme v hodinách k procvičení učiva. Asi největší výhodou je možnost počítat svým tempem, bonusové příklady pro nadanější žáky a on-line přehled pro učitele. Přesně vidím, kde žáci chybují a jak se zlepšují. Mohu tak efektivně nastavit dovysvětlení problematické látky"
Zajímavé úlohy a příklady pro nadanější žáky. "Šikovnější žáci si v programu oblíbili logické úlohy i minutovou výzvu. Kdykoliv dokončí samostatnou práci, mohou přejít do Matematika a pracovat na vybraných úlohách. Nechybí ani zdravá rivalita a předhánění se v žebříčkách"
Zadávání domácích úkolů - "Ve škole nemáme možnost pracovat s tablety, ale často zadáváme povinné i dobrovolné úlohy do Matematika. Žáci hned vidí, kde dělají chyby, já vidím jak pracovali a odpadá práce s opravováním"
Testování žáků - "Testy v Matematikovi využívám jako součást běžného testování (nemusím opravovat) a také jako součást procvičení bez známkování - žáci mají přístup k výsledkům a vidí, jaké části zvládají a kde je potřeba dále procvičovat"
Dlouhodobé dobrovolné úlohy pro práci ve škole i doma - "Program využíváme jako doplněk k výuce. Často zadávám dobrovolné úlohy a žáci se naučili program využívat jako ideální prostředek k procvičování doma i ve škole"
Samostatná systematická příprava žáků - "Někteří žáci se naučili program využívat samostatně. Není jich mnoho, ale těch pár se systematicky připravuje a sami procvičují učivo, kde vnímají mezery"
Příprava na přijímací zkoušky - "V devítce jsme ocenili možnost zapojit do procvičování i příklady z přijímaček. Bylo ku prospěchu setkat se s mírně odlišným stylem příkladů a připravit se na ně"