Program Matematik pomáhá učitelům při procvičování učiva matematiky druhého stupně ZŠ. Stejně jako ve škole, i zde má učitel a žáci svou třídu - tentokrát ale virtuální. Žáci i učitelé mohou pracovat v programu Matematik při klasické výuce ve škole, ale také doma, nebo kdekoliv jinde s přístupem na internet. Učitel žákům zadává nejrůznější cvičení k procvičování v hodině, domácí úkoly i vytváří testy. Také má neustálý přehled o práci svých žáků a na základě obecných i individuálních statistik žáka může vyhodnotit problémové oblasti a lépe zacílit procvičování učiva. Zároveň také již není potřeba vymýšlet a především pak opravovat příklady k procvičení. Program vše udělá místo učitele, který tak má mnohem více času věnovat se individuálním potřebám žáků a dovysvětlovat případné problémové učivo.
Velkou předností programu je jeho individuální přístup. Každý žák počítá svým tempem a náročnost příkladů se zvyšuje až v momentě, kdy zvládá aktuální úroveň. Žák ihned vidí, zda v příkladu udělal chybu a může se z ní poučit. Program se také vrací k problémovým příkladům a zefektivňuje proces procvičování. Oproti běžnému procvičování v pracovním sešitě splní žák cvičení až v momentě, kdy skutečně danou problematiku ovládá a dokáže spočítat příklady bez větších chyb. Učitel má na výběr z celé řady cvičení a různých forem počítání. Na výběr má klasické počítání, výběr správné odpovědi, slovní úlohy, pexesa, doplňování aj. Program také nabízí nadstavbu pro nadšené matematiky v podobě zajímavějších příkladů nad rámec povinných úloh.
Mimo zadanou práci mohou žáci i sami počítat zajímavé logické úlohy a libovolné jiné příklady. Kromě pestrosti cvičení je velkou motivací pro žáky systém získávání zkušeností, zvyšování úrovně a zisk výhod ve hře za bonusové body. Také porovnání v žebříčcích úspěšnosti může některé žáky motivovat k dalšímu procvičování nad rámec běžné výuky.
Program matematik nenahrazuje výuku učitele. Snaží se pomoc při procvičování a upevnění učiva. Je ideálním pomocníkem přímo do vyučovací hodiny. Každý žák pracuje ve svém tempu a obtížnosti. Učiteli odpadá práce se zadáváním a kontrolou příkladů a může se individuálně věnovat žákům, kteří potřebují dovysvětlit některou z problematik. Forma počítání a zisk zkušeností žáky motivuje k práci a velmi zefektivňuje proces procvičování. Nenahraditelnou výhodou oproti klasickému procvičování jsou také bohaté statistiky počítání žáků. Učitel může ihned po skončení výuky vyhodnotit problémové příklady a přizpůsobit následující výuku. Kromě obecných statistik se také může zaměřit na individuální statistiky žáků.
Učitel může program využít i mimo přímou výuku. V programu je možné zadávat povinné i dobrovolné domácí úkoly. Příklady zadány učitelem jsou zvýhodněny v zisku zkušeností a mohou přispět k motivaci pro práci nad rámec povinné výuky. V neposlední řadě mohou žáci pracovat i na zajímavých logických příkladech, případně procvičovat samostatně látku, ve které cítí nedostatky.
Procvičování v hodinách matematiky - "Od minulého roku máme ve školách k dispozici tablety a žáci mohou využívat také mobilní telefon. Program Matematik tak často využíváme v hodinách k procvičení učiva. Asi největší výhodou je možnost počítat svým tempem, bonusové příklady pro nadanější žáky a on-line přehled pro učitele. Přesně vidím, kde žáci chybují a jak se zlepšují. Mohu tak efektivně nastavit dovysvětlení problematické látky"
Zajímavé úlohy a příklady pro nadanější žáky. "Šikovnější žáci si v programu oblíbili logické úlohy i minutovou výzvu. Kdykoliv dokončí samostatnou práci, mohou přejít do Matematika a pracovat na vybraných úlohách. Nechybí ani zdravá rivalita a předhánění se v žebříčkách"
Zadávání domácích úkolů - "Ve škole nemáme možnost pracovat s tablety, ale často zadáváme povinné i dobrovolné úlohy do Matematika. Žáci hned vidí, kde dělají chyby, já vidím jak pracovali a odpadá práce s opravováním"
Testování žáků - "Testy v Matematikovi využívám jako součást běžného testování (nemusím opravovat) a také jako součást procvičení bez známkování - žáci mají přístup k výsledkům a vidí, jaké části zvládají a kde je potřeba dále procvičovat"
Dlouhodobé dobrovolné úlohy pro práci ve škole i doma - "Program využíváme jako doplněk k výuce. Často zadávám dobrovolné úlohy a žáci se naučili program využívat jako ideální prostředek k procvičování doma i ve škole"
Samostatná systematická příprava žáků - "Někteří žáci se naučili program využívat samostatně. Není jich mnoho, ale těch pár se systematicky připravuje a sami procvičují učivo, kde vnímají mezery"
Příprava na přijímací zkoušky - "V devítce jsme ocenili možnost zapojit do procvičování i příklady z přijímaček. Bylo ku prospěchu setkat se s mírně odlišným stylem příkladů a připravit se na ně"
Program Matematik může kdokoliv vyzkoušet v plné verzi na 2 měsíce zdarma. Pokud učitelům i žákům program vyhovuje, je možné zakoupit licenci (případně multilicenci) a s programem dále bez omezení pracovat. Cena licence se odvijí od počtu učitelů a tříd, které program využívají. Zvýhodněna je objednávka na delší časový úsek.
ZÁKLADNÍ OSOBNÍ LICENCE
- Cena 1300 Kč/rok za každou aktivní třídu
- Nastavení libovolného počtu aktivních tříd smožností změny
MULTILICENCE "MINI"
- Cena 4500 Kč/rok
- Až 2 učitelé s celkovým počtem až 4 tříd
MULTILICENCE "MALÁ"
- Cena 6000 Kč/rok
- Až 4 učitelé s celkovým počtem až 8 tříd
MULTILICENCE "STŘEDNÍ"
- Cena 9500 Kč/rok
- Až 10 učitelů s neomezeným počtem tříd
MULTILICENCE "VELKÁ"
- Cena 14 000 Kč/rok
- Až 30 učitelů s neomezeným počtem tříd
MULTILICENCE "NEOMEZENÁ"
- Cena 85 000 Kč
- Neomezený počet učitelů, neomezený počet tříd
- Doživotní platnost
Licenci je možno zakoupit přímo v učitelském účtu. Vše naleznete po přihlášení v levém menu v sekci "licence". Fakturaci je možno provést na daného učitele, nebo přímo na školu.
V případě, že licenci objednává přímo škola a prozatím žádný učitel s programem nepracuje, kontaktujte nás prosím na e-mail jirituza@gmail.com a vše individuálně vyřešíme. Také v případě zájmu o zakoupení licence na více než 3 roky je možné vše individuálně domluvit.